Ekonomibyrån

Vi söker en redovisningsassistent!

Ekonomibyrån i Tranås är en auktoriserad redovisningsbyrå med för närvarande 10 medarbetare som erbjuder sina tjänster till små och medelstora företag. Vi vill inspirera och vägleda företagare till att förverkliga sina mål och visioner så att vi tillsammans bidrar till en starkare ekonomi.

Vi söker efter en medarbetare till teamet som vill jobba med kunden i fokus på ett strukturerat, modernt och systematiskt sätt. Som redovisningsassist hos oss förväntas du arbeta självständigt med våra klienters löpande bokföring och lönehantering för att avlasta de uppdragsansvariga med främsta syftet att skapa ett bra och tydligt beslutsunderlag för kunden i dennes verksamhet men även för rapportering in till myndigheterna.

Vi tror att du är en person som sätter stort värde i att hitta effektiva arbetssätt med fokus på digitalisering och utveckling i branschen men framförallt tror vi att du har en personlighet som bidrar till en positiv utveckling och stämning i vårt team samt ser möjligheterna med branschens utveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med en sysselsättning på 80-100 %. Tillträde enligt överenskommelse men med önskan under november.


Utbildnings- och kunskapskrav

Gymnasial utbildning, med inriktning mot företagsekonomi.

Goda kunskaper i Microsoft Office (365). Särskilt Outlook, Word och Excel.

YH-utbildning inom ämnet samt erfarenheter av bokslutsarbete är intressant.

Kunskaper inom olika bokförings- och IT-system är meriterande (främst arbetar vi med programsviten från Visma SPCS)


Språkkunskaper

Flytande svenska i både tal och skrift.

Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Ansök till tjänsten genom att sända in CV och personligt brev till info@ekonomibyran.se.

Rekrytering sker löpande.

Eventuella frågor kring tjänsten besvaras av Jerry Fager, 0140-197 23 alt. jerry@ekonomibyran.se.